خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





آموزش هنر در دوره ابتدایی(کودکان جسمی حرکتی)

    مقدمه در دوره ابتدایی کتاب درسی هنر برای دانش آموزان وجود ندارد . زیرا که گفته می شود یکی از اصول برنامه درسی هنر دوره ابتدایی پرورش خلاقیت است. و ارایه هر گونه مدل ،نمونه و الگو خلاقیت کودکان را محدود می سازد .از سوی دیگر دانش آموز معلول جسمی – حركتی دانش آموزی است با هوش بهر مرزی و بالاتر كه به علت آسيب دیدگی خفيف یا شدیددر اندام های فوقانی، تحتانی و یا هردو می تواند با ایجاد تسهيلات ، انطباق و تعدیل روش های آموزشی و پرورشی ، ابزارها و تجهيزات ویژه ، از امكانات آموزشی – پرورشی بهره گيری نماید .آموزش هنر برای این دانش آموزان با چالشهای بسیاری همراه است. از یکسو بایدآموزش هنر با نوع عملکرد و توانمندیهای آنها مطابقت شود. از سوی دیگر در جهت رشد استعدادها و تواناییهایشان قرار گیرد و درارتباط با درسهای دیگر به پیشرفت درسی آنان کمک نماید. رویکرد برنامه درس هنر در دوره ابتدایی « تربیت هنری » است . درس هنر ، هم به عنوان یکی از اشکال اساسی تجربه ی انسان و هم به عنوان عاملی موثر در یادگیری سایر حوزه های محتوایی حائز اهمیت است. درس هنر دوره ابتدایی با ارتباط با طبیعت شروع می شود و سپس به رشته ی نقاشی ، کاردستی ، تربیت شنوایی ، قصه و نمایش می پردازد. دانش آموزان در کنار این رشته ها با میراث فرهنگی نیز آشنامی شوند. این پژوهش گزارشی از فعالیتهای انجام شده در زمینه آموزش هنر است.و امید آن دارد که بتواند راهگشای خوبی در این زمینه باشد.


    این مطلب تا کنون 20 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : دانش ,دوره ,آموزان ,درسی ,دانش آموزان ,
    آموزش هنر در دوره ابتدایی(کودکان جسمی حرکتی)

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر